18 Şubat 2009 Çarşamba

Anneler N'apar...?

anneler ne yapar ....?
ev düzeni denen bi gerçek vardır.. ve iç işlerine girer ki bunun ucu bucağı yoktur... şirket idare etmekle ev idare etmek kısmen bir birini karşılar... nil ablamız bence bu sebepledir ki çocukda yaparım kariyerde demiştir... birbirine yakın şeylerdir vesselam...:)

benim anacuğum kolay kolay evden çıkmaz çıkıncada ..bi haftalık iş bulur yada... olay yaşar gelir..:) gelincede anlatır... çok zeki kadındır anacuğum.... hiç sekmez... ince fikirlidir... bilir eder... ayarlar falan yani... anam diye övmüyom valla bak okurcan... ama farklıdır da

olumsuz ya da eksik yanları vardır... ama enteresan bi biçimde o eksikleri bilir ve ''ben bilmem oğlum'' havası ile konuşur.. burdanda artı puanlar alır .... gerçi artı almaya gerek yoktur... çünkü o benim anamdır.... :)

gelelim bu güne; dışarı çıkmış.... pazara gitmiş... zaten en önemli olayıdır... bir anadolu kadını illa pazara gider... karfur... kiler...şok şu bu ..pazardan daha çok şey barındırsa da olmaz illa oraya gider anadolu kadını
hem de fatihe ..nerden bulmuş gitmişler babamla bilmem... bu arada babamda anamın gölgesi gibidir.. hiç bırakmaz peşini .... biraz şey etsem kılıbık diyecem... ama değildir... karısına değer verir, onu anlar ... huylarını bilir.... kontrol altında tutmaya çalışır...:)
ikisinin farklı yerde görev ve sorum lulukları vardır .... ve katiyen kesişmez bu iş bölümleri... ama nerde başlar bu görev ve nerde biter ancak o iş yada görev başlarsa bile biliriz... kendiliğinden oluşur.....
mesela pazara anam tek başına gidemez... ve gitmez zaten...babamla gider... babam her seferinde bu kadın beni öldürüyor yollarda der :)..
ama artık yemiyoz ... kendide çok sever anacığımla dolanmayı....
neyse işte... ne diyodum... babamıda öylece anlatmış oldum...

pazara git sen.... bi cuval kumaş al ..ne alaka diyebilirsiniz
....abim nişanlı ve evlenene kadar bir sürü dikilecek şey varmış... mışş mış...
herkes için bişeyler almış..mışş.mışş.......
kumaşlarıda görseniz böle cancanlı falan ...bulmuş buluşturmuş....takmış takıştırmış.... bi dolu kumaş.... şimdi onlar yıkanacak..... ütülenbecek.... katla ...kişiye göre ayır ..diktir.... oo hooo oo.... iki aylık iş sana....
arkadaşlar bi çuval kumaşdan bahsediyom burda :S.. Allah tan ben fotoğrf makinesi kabını ördürdüm... yoksa hiç bitmezdi...:P
..
gelirkende hiç es geçmediği yere girmiş... kasaplar çarşısı ( adanada adı bu idi ..ama burda kadın pazarı diye geçiyo galiba )...
et..kıyma....bi sürü şey almış...vveeeeeeee
..üç tanede kelle almış.... yavvv adanalıyık kele, paça severizde ..buralarda yapmasıda bulmasıda zordur... zaten bi çok kişi sevmez biliyorum ama napak biz seviyoz... :) sevmekde önemli değil ..bi sürü iş, boş ver uğraşma istemiyoz gerek yok diyoruz , alma diyoz..
hiç!!.. illa yapar... benim kocam sever..benim oğullarım sever ..falan filan...
beslenme konusunda anam uzmandır...üç çocuğuda maşşallah boylu poslu... 190 lık elemanlarız pek genetik değil bizimkisi...
niye...böyleyiz peki?
kelle ..paça yiye yiye :)..kalsiyum patlaması oldu vücudda da ondan ..biyologlar... doktorlar..uzmanlar açıklasın ben bilmem... ama durum budur...
..
toparlarsak... anneler farklıdır ..bişey öğrenmişlerdir ve o şekilde yaparlar tarzları vardır... oturmuş bir yapıları vardır... ve bu... koşullarla... parayla... yer veya zaman ile çok fazla değişmez...:) alışkanlıkları vardır.... ve bunlar onların kimliği gibidir...
tüm annelere selamlar ..:)

2 yorum:

Sevgi dedi ki...

"bir anadolu kadını illa pazara gider" demissiniz ya bende eski anneler pazara gider diyorum. ister anadolu isterse de sehir kadin olsun..Annemde bir pazar tutkunudur.. meyvecisi,sebzecisi,camasircisi ve corapcisi bellidir:)hic degistirmez hep aynilarina gider-di- simdide ablami gönderir yaslandi artik cikamadigi pazarina ablami miras birakti:)ve eklemem gerekirse pazarlarda tüm marketlerden daha taze ürünler olduguda bir gercek.. mutlaka gidilmeli yani.. pazarin sadece taze meyve sebzeleri ilgilendirir beni ve benimde cocuklarim icin (kelle, paca olmasa da)yapamiyacagim sey yoktur ne kadar zor olursa olsun yapmasi..
annenizin yaptigi(kumaslarla) cok hos ama bir o kadar da ugrastirici ona sorsak -ugrastirici mi? diye alacagimiz cevap sanirim "hadi sende" den baskasi olmaz:)Allah her günümüzü onlarla olan günlerden eylesin,basimizdan eksik etmesin insaAllah..

ıvır zıvır... dedi ki...

sevgi...
hmmm ''eski anneler gider'' tesbiti doğru olabilir... ben aslında istanbul'u ayırmaya çalıştım özellikle... çünkü burda herşey çok hızlı ve öyle sizn..sebzeciniz... terlikçiniz.. züccaciyeciniz kavramı daha silik...:( ama kesinlikle gidimelidir... bende şahsen çok severim (severdim) ama pek vakit yok böle şeylere.... önceden annemin peşinde bisikletle pazar-ev arasında mekik dokurdum :)... orda yumurtacımız vardı hatta ..kesin oraya bırakırdı annem eşyaları ben okuldan gelince bulamassam ogün evde... ve pazarın kurulma günü ise hopp bisiklete ..doğru pazara :)..
bu istanbulda oda yok artık...:S
ev hanımlarının kendi özel uğraşlarınıda hep doğru bulmuşumdur ... dikiş..nakış.. kışlık yiyecek hazırlıkları... kısacası hepsi... ev hanımını ev hanımı yapan şeydir :)...
Allah herkesin annesine-babasına uzun ömürler versin... inşallah...
başımızdan eksik etmesin.. (Amin)