5 Şubat 2009 Perşembe

Top Çizgiyi Geçti mi Geçmedi mi Procesi ....




Evet ....bugün burada toplanma sebebimizi açıklıyorum ... top çizgiyi geçti mi geçmedi mi sorununu çözmek... :)

Efendim belediye otobüslerinde geçirmiş olduğum düşünceli zamanlarımda uydurduğum tamamen fiziksel bir proje ..çok basit işler.... blog dünyasındaki bayan arkadaşlara diyim ..konu başlığından da anlaşılacağı gibi futbolla alakalı bişi :)... çok okunası bulmaya bilirsiniz...
uyarayım istedim...

tamamen lokal bir problemin çözümüne ilişkin bir isyandır aslında procenin doğuşu.... hep duyarız ..'top çizgiyi geçti mi geçmedi mi'... :S... yavvv millet marsa bayrak dikti bizde bu FİFA yüzünden teknolojiyi kullanamıyoz ,neymiş aslında teknolojik donanımlarla biz topu takip ederiz ama maçın hiç heycanı kalmaz falan..... alın size fiziksel çözüm diye gözlerine sokmak isterdim ama bu blogu okumayacaklarından eminim..:)
.
önce sorunu tanımlayalım....
futbolculardan biri gelir topa sert bir biçimde vurulmak suretiyle ,top ,üst (yan) direğe çarpar ve kale önündeki çizgiye yönelir ...zemine çarptıkdan sonra ya kale içine girer ya da sahaya geri döner....
işte tam bu noktada top çizginin içine mi dışına mı düştü diye başlarlar ki.... bundan on yıl önce bu duruma maruz kalmış pozisyonlar var...hala tartışırlar :)... ben çok çok sevmem futbolu...kendi takımımdan haberim olsun ..bi kaçda rakipden haberler yeter ... ama bunu tartışmak istemiyom artık....
Gol havuzu denen bir havuz yapılmasını ön gürüyorum ... bu procenin :P ...en önemli kısmı havuzun başladığı noktadır... Gol olması için topun tamamı çizgiyi geçmesi şarttı. havuzda bu sebeple çizginin 11.5 cm gerisinde bir gol eşik çizgisi ile başlar(bknz şekil2)... bu noktaya ve ya daha içerisine gelen her top gol demektir.... bu noktadan sonra %5 ile (daha fazlada olabilir) kale iç zemini şekildeki gibi eğimle bir havuz oluşturur...

gol eşiğinin içerisine düşen her top eğim sebebi le içeri ye yönelecektir (aynalardaki ışığın yansıması prensibi)
olay bu kadarcıktır aslında ... ama ama yinede daha detaylı anlatayım..... efendim

böyle bir durumda 2 aşamada .... toplam 4 tip olasılık vardır :)... sakın kafanız karışmasın..:)..... şimdi tek tek inceleyelim.....

İlk aşamada topun çizginin saha tarafına düşmesini irdeliyelim...

1. durum için(bkz şekil3)
top direğe çarpar ve zemine çizgi gerisine ve ya üzerine düşer ..gol olmaz top dışarıya seker ...hakemde madem top dışarıya sekti demek ki gol eşikden daha içeriye düşemdi der ve devam kararı verir.... hakemin doğru karar vermesini sağlar ...




2. durum için
(bkz şekil 3)
top direğe çarpar ve zemine çizgi gerisine ve ya üzerine düşer .. o anda gol olmaz ama top içeriye kendiliğinden seker :) kaleci için şansız an :) gol olur ... hakem elbet rahatca gol verir

Bu iki durumda da gol eşik çizgisi dolaylı yarar bişeydir ama diğer iki durum da böyle değildir...
İkinci aşamada topun çizginin kale içine (gol eşiğine ya da daha içeriye) düşmesini irdeliyelim...bu aşamada procemiz fizikdeki 'aynaların yansıma prensibi '' ile çalıştığını göreceğiz....
3. durum için(bkz şekil4)
top direğe çarpar ve zeminde gol eşik çizgisine ya da daha ötesine çarpar ise içeriye doğru bir meyil olduğu için gol havuzuna doğru yönelir ...hakem topun nereye çarptığını görmese bile ... top kendiliğinden eşi geçmesiyle içeri yönelir.... hakemin doğru karar vermesini sağlar ...

4. durum için
(bkz şekil4)...
top direğe çarpar ve zeminde gol eşik çizgisine ya da daha ötesine çarpar ise dışarıya doğru sekemez (teorik olarak).... yani top gol olarak zemine çarpmış ise meyil nedeni ile sahaya geri dönemez.... sonuçda hakem golü verir... zaten bu dördüncü durum en tehlikeli olanıdır.... top gol olduğu halde bir dolu kez sahaya dönmeyi başarmıştır... kalecinin ballı olduğunun göstergesidir :).. bu proce de bunu engellemeyi hedefler....

pekkkkiiiii tüm bunlardan ne anladık ...ben anladığımı özetliyim... içeri meyilli bir yüzey yaparsak ve top bu yüzeye çarçarsa mutlaka içeri yönelir ve doğru karar vermemizi saplar...
FİFA...UEFA bu tip proceleri hiç araştırmamış mıdır.... ?
muhtemelen ...bi dolu kez yapmışlardır ama illa ki tartışmalı poziyon olsun da futbol hep göz önünde olsun derler... yoksa binlerce kez çözerlerdi....
ama yinede burda anlattım diye deyil...valla bak.... hiç teknolojik bi yönü olmadığı için ve basit bir fizik kuralı olarak bayağ işlevsel bişi...
ben GS liyim ama daha iki ay önce Fener'in bir topu üst direğe çarptı , zeminde çizgiden yarım metre içerisine düştü, ama top dışarıya da sekince hakem golü vermedi :)... yuhhhh dedim yani:).... ballı kalecilik böyle bişey işte....:P

4 yorum:

öykü dedi ki...

Allahım Allahım:)
Futboldan nefret ederım:) Tv de rastladım mı kanalı cevırırım
Bı baktım cıddı cıddı cızgıelrle:)) bı anlatım var burda
:) Neyse ben kalmıycaktım şöleee bı ugramıstım kacayım:)
sevgıler.

ıvır zıvır... dedi ki...

öykü...
:))...ama bu da bir isyana karşı yapılan çizim ... saf futbol değil ki...
neyse kaç bakem :P

Fıkra Sevenlere dedi ki...

:)) Bu zihni sinir projeye bir şey daha ekleyelim,kalecilerin kramponlarını da önden arkaya doğru
aynı eğimde yükseltelim ve dengeyi koruyalım dimi:)) Buna rağmen düşmeleri devam ediyorsa kıçına yada sırtına yastık bağlayabiliriz!!..
Buradan ne anladık?:)) Bilardonuz iyi sanırım(fiziki bilgileriniz bunu söylüyor)devam...

ıvır zıvır... dedi ki...

fıkra sever....
bu projeye bi sürü şey ekleye biliriz demek ki....