14 Ocak 2009 Çarşamba

abuk nedir....


evet dünya hala bu kadar kirli iken ..hepimiz herşeye hala bi dolu kafa yorarken.. sevgiyi...neşeyi..güzeli,mutluluğu yani anlayın arkadaşım işte iyi olan herşeyi beklerken bi otobüs durağında bi soruya cevap arayayım istedim... :S
''abuk'' nedir?...:P
bak burda yazıyom diye değilde önceden ne kadar saçma sapan şeyleri düşünüp es geçermişiz...şimdi zihnimizle yüzleşip yazınca anlıyorum... ama farkettim ki hepimiz yapıyoruz ..yani korkulası bi şey yokmuş :).... neyse işteeee......


abuk nedir?.... sorusunun bi kaç cevabını bulabildim.... normalde sosyal şeyler..dünya barışı şunu bunu düşünürken bu gereksiz şeylerede daha çok takıldığımı fark ettim ..hatta biraz üzüldüm... bak yine laf dağıldı.. kendime sosyal mesaj verme dürtüsü arıyorum ama ..cıkkk..ıhhh! olmaz bugünlerde hele hiç olmaz o iş iso..

-abuk.... kelime kökü ''kabuk'' dan türüyen; annelerimizin 5-6 numara şişle ördükleri genelde soğuk kış günlerinde kafa ve kulaklarımızıda kapatacak muhtelif uzunlukdaki bir çeşit hırka(örtü/kabuk) ...neden .. çünkü '' abuk'' bir sığınakdır.. onu kafanıza geçirirseniz istediğiniz kadar kafamız dağılmış olarak dolana biliriz... böle bişey varsa üstünüzde üşümezsiniz hatta fark etmessiniz soğuğu... örnek ... ''abuk bir şeyle dolanıyor sokaklarda''

- abuk.... bir çeşit hastalık .. özellikle piskolok teşhisi ile kesinleşen rahatsızlık .... örneğin.... ''ben abuk oldum''...:) çok açık zannımca... açıklamaya gerek görmüyorum... karın ağrısı gibi bişey...

-abuk..... bi kuşatmada ''ablukaya'' alınmmış bir şehrin, gel zaman git zaman kuşatılmış halkın çeşitli psikolojik tramvalar yaşayarak çevrelerine verdiği tepkiler bütünü.... '' halkın abuk olması'' bi öncekinin daha mantıklı versiyonu ...zira abuk=abluka... kelimeside yakın :) ... bu olması olasıdır... örnek... ''onca yer dolandım bu kadar abuk davranan millet görmedim''...

-abuk..... Araştırma Bütünleştirme ve Uygulama Kurumu.... farklı olay ve teorilerin derlenip 'toparlanamadığı' ortada bi o yana bi bu yana savrulan fikirlerin tamamını sahiplenen kurum :S... bunun manifestosu bile vardır lakin bulamadım...

işte böle sevgili arkadaşım bu kelimenin bi özelliğide ...genel olarak tek başına kulllanılmamasıdır .yanına ''sabuk '' ile beraber kulanılması esası hakimdir... bi anda kimyasal bi reaksiyon gibi tepkime verirler...çok çok daha etkilidir...
hangi anlamda kullanırsanız kullanın ...ben şunu söyleyip çekilim...

'' kendimi bu günlerde abuk subuk şeyleri düşünürken... ve hiç birşeyi çözemezken görüyorum'' ... Allah'ım aklımı koru.... :S

bide şöle bi ekşi sözlük alıntısı yapayım...
''görürseniz bir "abuk" koyun yanına bir "sabuk".''

eveettt.. gün geçmiyor ki yeni bişey öğrenmeyelim... :P

Hiç yorum yok: