18 Nisan 2009 Cumartesi

Anne İle Televizyon İzlemece

Dün kız kardeşim geldi....bizde kaldılar...odamada enişte girdi netten biyere bağlanarak işle ilgili rapor falan vermeye koyulunca bana yol göründü odadan :)....Normalde TV de izlemiyorum... yani yaklaşık 1.5 yıldır haftada parmakla sayılacak kadar saat ancak ... o da haberler ya da yemek yerken mecburiyet hallerinde... zaten anne ve babamın yemekteyiz ya da var mısın yok musunu izlerken ki telaşlarına hiç bir anlam veremiyorum ve sıkılıyorum.... belkide ben garibim bilemiyorum ...:)

hele o yemekteyiz programında topu topu 10.000 TL veriyorlarmış dün öğrendim... şok oldum adeta... ben en az 50.000 falan hayal ettiydim açıkcası... bide öyle sofralar kuruyorlarmış topu topu 3 veriyorlarmış bilemedim 4 ....
yavv benim biri karnımı doyursa.. simit ısmarlasa mesela kafadan 5 veririm... ayıptır yahu!!... yedikleri nimete kusur bulacam diye bir birleri ile yarışıyorlar... çok büyük ahlaksızlık ve terbiyesizlik ... görende evde hep öyle ortam yapıyorlar sanır... acaba 9 vermek için nasıl bir yemek yedirmek gerekiyor bunlara.. hep duymuştum ama alıcı gözle izlememiştim...

neyse çok şükür sadece son 25 dakkasını izlediğim çok şanslı hissettiim kendimi böyle..... o programdan sonra ATV de Okan Bayülgen'in konukluğunda bir program vardı ki ..en sevdiğim formattır... insanların kendi hikayelerini anlatması.... bayılırım yeminlen.. kaldı ki Okan Bayülgen'in hiç bir şovunu takip etmişliğimde yoktur buna Beyaz da dahil ... severim o ayrı tabi ikisinide...
bizimkiler yatmıştı annemle beraber izliyoruz ..... ana-oğul beraber bişeyler izliyoruz diye sevindirik oluyor bir yandan anacuğum....
tam kaptırdık gidiyoruz programa kendimizi...kamera stüdyoyu gösteren bir açı ile tüm konukları gösterdi... annemin lafa başlamasıyla fitil ateşlendi .....
bambaşka bir konuya geçtik.....

-ne kadar çok insan var... her yer insan dolu... değil mi oğlum...
- nasıl yani ..nasıl insan dolu..
-stadyumlar... yollar ..stüdyolar... iş yerleri önceden bu kadar insan yoktu... (annem sorgulayıcık havasına büründü bir anda)
- tabi artık nufüs durmadan artıyor ana'm normaldir...
-benim Hıdır Dayımı biliyon ..Gülseren yengeni de...
-evett... ne olmuş ki ona
- mesela önceden insanlar hastalanınca ölürdü... yengen 12 tane çocuğunu kaybetmişti..
-hönk... nasıl yani 12 tane çocuğunu mu kaybetti yengem... nasıl olur ana'm... bizim yayla gayet işlek bir yer... yollar falanda kapanmaz Adana'da... öylece nasıl kaybeder o kadar çocuğu...
-o yine iyi... Haticeyi bilin mi
-(Hatice diye birini tanımıyordum 3. derece akraba sanırım..:)ama konu dağılmasın diye onayladım tanıdığımı)...
-işte Hatice'nin tam 18 çocuğu ölmüştü...
-hııııı?!! (ben şoktayım) anne 18 çocuk ... (kısa bir hesaptan sonra) 9 aydan 14 yıl yapar .... bu kadın durmadan hamile gezdiği 14 yıldan bahsediyoruz.... hiç yaşayan olmamış mı..
-18 . doğumdan sonra Halil doğdu işte . tüm köy üstüne titredi artık... 7 tane kurban kestiler... Halil yaşadı ikide kardeşi oldu sonra...
-anne o kadar çocuk nasıl ölür hepsi doğmamıştır ... düşük falan mı olduydu yoksa...
- düşükte olmuştur tabi ama çoğu doğumdan hemen sonra öldü... bizde bile benden önceki 4 çocuğu ölmüş anneannenin.... sonra ben olmuşum... kimliğim bile bi önceki çocuğun kimliği....
- anne biliyorum orasınıda.. bu 12 çocuk sonra 18 çocuk :S... ne diyeceğimi bilemiyecem..valla
-ama mesela benim nenemde 14 çocuk doğurmuş ama hepside yaşamış... benim nenem becerikli kadın dı şimdi Allah var ..:).... doğurmuşda .... yaşatmışta...
-(ben hala tekrarlıyorum içimden 18.çocuk... 18.....tam on...sekiz... yaşayamayan...onsekiz çocuk... doğuma beraber ölen )
-işte onu diyodum...oğlum.. önceden ölürdü insanlar şimdi ölmüyor habire çoğalıyoruz... kümese kıran girerdi de tavuklar ölürdü ya hani bizim..... onun gibi insanlarda ölürdü hastalıktan... zaman çok değişti... çok gelişti tıp.... şimdi şu stüdyoyo bak mesela...
-anne ne diyon sen ...? allasen gece gece...
-bu Okanda maşallah çok hareketli.... çok enerjik...
-??? ben hala şoktayım....:):...
-

9 yorum:

guguk kuşu dedi ki...

vayyy, 18, hakkatten iyi sayı valla, bizde azcık işten yüksünüyoruz, utandım valla. Ivırcım zıvırcım annenin ellerinden öpüyorum.

ıvır zıvır... dedi ki...

guguk kuşu...
gerçekten ilginç bir olaydı... annem başka bir şey anlatıyordu ..insanlar çoğalıyor gibisinden falan ama...
çok ilginç gerçeklerden bahsetti... çocuk ölümlerinden... ve sayı inanılmaz ''18 çocuğunu kaybeden bir anne''.... hemen yanı başımızda ''12 çocuğunu kaybeden başka bir anne'' :S

gereksiz yazar dedi ki...

konusu ağır renkli bi sohbet olmus ana-oğul arasında.. ve 18 sayısı karşısında aldığın hönkkk tavrı şuan bende de mevcut, etkisi ne kadar sürer ki..

ama şu var şimdi insanlar yaşıyor ama topluca deliriyorlar, bknz. (ki bakmışsınız), okan' ın stüdyosu, seda' nın stüdyosu, evlenme programlarının stüdyolar falan falan..

gereksiz yazar dedi ki...

konusu ağır renkli bi sohbet olmus ana-oğul arasında.. ve 18 sayısı karşısında aldığın hönkkk tavrı şuan bende de mevcut, etkisi ne kadar sürer ki..

ama şu var şimdi insanlar yaşıyor ama topluca deliriyorlar, bknz. (ki bakmışsınız), okan' ın stüdyosu, seda' nın stüdyosu, evlenme programlarının stüdyolar falan falan..

ıvır zıvır... dedi ki...

gereksiz yazar X 2......:P

konu ağır değilsdi aslında da ilginçti...malüm anneler tek başlarına TV tadındaki magazin proramları gibi dolu oluyorlar... topluca delirdiğimiz de gayet doğru :)
18 sayısını hala anlamaya çalışıyorum... bide 12 var .18den geri kalmayan :S...

ferulago dedi ki...

18 çocuğa takıldım kaldım ben de. Vay canına ve yazık zavallı kadıncağıza diyorum. Menopoza girince hayatı kökten değişmiş olmalı.

ıvır zıvır... dedi ki...

ferulago....
gerçekten ilginç yani.... kabaca 15 yıl yapar...:S ve Allah korusun 15 yıl hamile gezip hiç çocuk sahibi olamamak... Allah korusun ne diyim...

bizim sülalede de ne garip hikayeler varmış haberim yok....

Tibet'in annesi dedi ki...

konu ilginç gerçekten ama anlatım şeklin güldürdü beni :))
şimdilerde daha çok düşük olayı çoğunlukta, yani benim çevremden duyduğum böyle ve hamile kalmak istediği halde hamile kalamayan dolu etraf... eskisi kadar çok çocuk sahibi olmayı göze alamıyor insanlar geçim sıkıntısı yüzünden, köylerimizde bile...
bu durumda ortaya ilginç bir durum çıkıyor:
bu insanlar nereden geliyor???

:P

ıvır zıvır... dedi ki...

Tibet'in annesi....
her tip insan var tabi efendim... çok çocuğu olan ile hiç olmayan arasında gidiyor hayat....

veee... soruda güzel...

bu kadar insan nerden geliyor?
de mi :)