8 Nisan 2009 Çarşamba

HK (HeKa) nedir ?

HK ...ama dikkat edelim ki.... He Ka ..diye okunması gerekir...

benim bildiğim bir örnek mesela mesleğimle de alakalı olan 'HaKediş' .... hatta kısaltması ...Hk'dır ...:)
bide bir durak adı var ki evlere şenlik... İstanbul'da bir hafif metron durağıdır kendisi....'Haseki !'
bu kelime bence özeldir H ve K vurguyu paylaşıyorlar .. yada bana öyle geliyor...
... ne zaman duysam o durakda 'Haseki' anonsunu ..küfür gibi gelir.. inenlere sorsak nerde inecen diye ...
Haseki....?! der
inmem ülennn... ne o öyle kovar gibi... küfür gibi...
..
neyse benim dediğim bunlar değil tabi... benim ki ..HK ...
yani ...HAYIRLI KISMET ..... demekmiş.. :)
...
for example....:P bir kafeye gidiyorsun ...hatun kişiler yan yana bi deleğanlı ile otururken kaş göz yapıp yanlarındaki eleman için bu şifreden yararlana biliyorlarmış... duydum şok oldum... bana hiç öyle HK gözüyle bakan var mı bilmiyorum varsa da ben görmedim... böyle iki harfe sıkışacaksamda ..mümkünse benden öte dursun öle kişiler... yinede tüm HE'li ve KA' lı geçmişimi taradım bu sıfatı hatırlamıyorum... bulamamış olmamada ayrıca sevindim yani....
..
Lakin basit değildir aslında bu iş... HK heryerde çıkabilir karşına... pusuda yatman gerekir... postacı bile kapıyı iki kere çalar... ama HK aşağı dış kapının önünden geçer gider ...senin hiç bişeyden haberin olmaz....
Bunlar tür türdür..... ve envayi çeşittir....

bir tanıdık görür bu HK'yı sana yakıştırır... olasıdır ki iki ayda gelin güvey olursun... yada boşa kürekler durursun ama ne var ki .... denemeden bilinmezsin ...

başka bir HK ile .... iki yıl durunda arpanın boyuyla yarışırsın anca... dahada öte gitmez... ha oldu!!!... haaaa olacak derken ömrün törpülenir ....

Bir görürsün vurgun baygın gerisi yoktur...
Bir bakarsın gazoz misali .... üç ayda gazı kaçmış ... şerbet niyetine ömür geçer ...
Yada birinin gazına falan gelirsiniz foşurtttt diye... herşeyi batırırsınız...
Bazende üzüm suyu dersin bir bakmışın asırlık şarap olmuş...
Çarşıdan aldım bir tane eve geldim tüh Allah cezanı versin olabilir mesela... :)
Hayatımın HK sı dersin ...iki gün sonra ahlaksızlıkla suçlarsın.....
Bazen balon gibidir..bir delinir fısss der uçar gider ...sende baka kalırsın...
Bir bakarsın ruh ikizin çıkar... dövsen gitmez .. sövsen bir daha söv diye gözünün içine bakar...

En güzelide ....
Heleki belli bir yaştan sonra senin bir HK bulamayacağına birileri kendi kendine kanaat getirir... bu çok önemli bir andır ...böyle nasıl desem vahi gibi bişey galiba....:)
biri atlar .....
duuuu duu duuu bizim Ahmet var sana onu yapak.... ya da bizim bir hemşire var Ayşe.... nasıl yemekler yapıyor bir bilsen....
sanki ben yaprak sarması biri çok çok güzel sarıyor diye bir gönül izdavaci istiyormuşun sanırsın... kendinden şüphe edersin Allah canımı alsın...
hatta bi ara...
evet ...evet ....tam bana göre bu Ayşe diye bilirsin........ ... bu acayip bir reaksiyondur....
artık neyse halim o çıkın falim dersin... bir buzdolabı ile mi birliktesin ...yoksa cennetten bir huri ile mi artık bilemessin.... mutlu isen ne ala... yok değilsen her an olacakmışsın gibi hayatı göğüslersin...
kontrolü kaybedersin ki ... bir bakmışsın ameliyathanenin önünde dokuz doğururken bulursun kendini....
HK çokca örneklene bilir ..sanırım insan nufusu kadarda çeşidi var ...... :)
..
....
hayatımın HK'sı ...... bir deniz kızı olmalı ...yada öle bişey...
pamuk prensen de olabilir ama o cüceleri hiç gözüm tutmuyor ..ne yalan diyim.... :)
bu arada somurtkan niye hep somurtur ki... küçükken bişey mi geçti acaba başından ...
hmmm....bilemiyecem..:)

Fotoğraf:http://www.photoshopmagazin.com

3 yorum:

öykü dedi ki...

cok tatlı yazmıssın:))
hayatının HK sını en kısa zamanda bulman dılegıyle:)

guguk kuşu dedi ki...

Bu HK'nın hiç uygun olanı, olanı, tutturulanı yokmudur? Yoktur galiba, birine abayı yaktıysan, kafayı taktıysan, o olmazsa öleceksin cinsinden bişiyse HK falan yoktur hayırlı hayırsız balıklama atlarsın, eh yiyisiyle kötüsüyle yaşarsın artık deniz kızın yada pambuk presesinle

ıvır zıvır... dedi ki...

öykü....
teşekkür ederim... :)... herkese bir HK ile gazete kapmanyası başlatmak istiyorum.... tüm yarım kalmış yaşanmışlıklarda hediyesi :P...

guguk kuşu....
bu HK nın tuturanı yok mudur!!?? ... vardır da biz bilmiyoz... :) çok sevdiklerimizde oluyor... hemde bizi sevenler... ama işte bi bakıyorsun üzüyorsun o kişiyi... sonra geri alınamayan olaylar ve sözler... :S... bir masal kahramanı istiyoruz belkide bizde yalan mıyız biraz nedir.... bilemedim valla :S