19 Nisan 2009 Pazar

Şiiştttt ....Çocuk !!

Biliyorum tamam.....:) bu konuda çokca yazı ve video var ... bir tanede ben yazmazsam bir şeyler eksik kalırdı diye düşündüm ...
şimdilerde düşünüyorum ve kimse iyi niyeti falan bakmasın mümkünse çocuklarımız beton küpler içinde büyüyorlar...
'biz çocukken' lafı dejenere olmuş durumda ama ...yerine bişey de koyamıyorum açıkcası..
işte yine biz çocukken :)... ortak çocuk kültürümüz vardı. Televizyondaki çizgi diziler... susam sokağı yada bir kaç film.... biraz sokakda kovalamaca.. bolca maç..:) ve bisikletlerimiz vardı...
Şimdilerde ... ?
Çocukların birazı internette... birazı bilgisayar oyunlarında.. .birazı sokakda... birazTV başında ve aslında çoğunu görüyorum ki başka her hangi çocukla iletişime geçmekten uzak ... çocukca sorunlarla karşılaşıp çözmektende bi haberler... öle öte şeyler istemiyorum ki...
Onlar için dünyalar kuruyoruz.... -yani ben daha kurmamış olabilirim ama ... :)- kuruluyor en nihayetinde... ama gel gör onlarda ne istediğini bilmediği içinde ...öylece bir çocukluk geçiriyorlar...
..
bu yazı nerden çıktı peki.... şurdan efendim ...bizim patronun ton ton bir oğlu var ... okuldan sonra çocukcağız gelip ofisde bilgisayar oynuyor... ofisde duruyor... kurslara gidiyor falan... iyide paşam ben maaş alıyorumda geliyorum, bu çocuğun ne işi var yani :)... üzülüyorum vallaha... yaşıtlarıyla konuşmalı ... bişeyler yapmalı ... koşmalı.. tartışmalı ..ama yok... öyle bir yer yok ki ...
en kötü şey bişeyleri çözememek sanırım...
teşhis var...
tedavi... ıhh.... cıkk!!!..
sonuca gidemiyoruz...
kısacası çocukların yeri ... çocukların yanıdır... onlara ortamlar ..odalar ... bahçeler ..oyuncaklar sunmak bişeyi değiştirmez...
Afrikada hep beraber neşe içinde koşan çocuklar herşeyleri tam ve yeterli olduğu için değil birlikte oldukları içn mutlular...
..buyrun efendim :)... eskilerden.... biraz eskilerden bir bölümle sizi baş başa bırakıyorum :)


Susam Sokağı 1 - The best free videos are right here

Muppets - Mahna Mahna - The top video clips of the week are here

8 yorum:

gereksiz yazar dedi ki...

düş sokağı sakinleri-Sevdan Bir Ateş eski oldu değil mi artık...:( yaşlanıyorum...

ıvır zıvır... dedi ki...

gereksiz yazar....
bence dert edecek bişey yok... biraz büyüyoruz hepsi o :)..

guguk kuşu dedi ki...

benim çocuklarım şanslı, dışarıda oynayabildiler hep, oturduğumuz ev dışarıya çıkmaya müsait oldu hep, ben zaten gezenti bir insan olarak onları alıp parklara bahçelere götürdüm. şimdi evimiz bahçeli. Bizimkiler bize çekmiş televizyonla aralaı yok. Bilgisayarı da sınırlı kullanıyorlar. Ben şanslı annelerdeni.Birlikte camın önünde çay içebileceğim, uyumadan önce yatakta beraber kitap okuyabileceğim, herşeylerini bana fazlasıyla anlatan iki kızım var.durum böyle olunca tabi, biraz dönüp kendimize bakmak gerek diyorum. Bizlerden gördüklerini yapıyorlar. ev tercihlerimizi yaparken onları düşünmeliyiz.televizyon ve bilgisayar konusunda onlara örnek olmalıyız. Güzel bir yaz akşamüstüsünde beraber ağaç altında kitap okumalıyız, diyorum ben.

ıvır zıvır... dedi ki...

guguk kuşu...
ebeveynlere çok iş düşüyor elbet bu gayet açık....
eee üzüm üzüme baka baka ...demi ama :)...
hem....şanslı bir anne olmanıza da sevindim... her daim mutluluklar...inşllh :)

Biraz dedi ki...

Guzel bir konuya deginmissin sevgili ivir zivir, cocuklarin boyle tv, bilgisayar ve fazla yalniz gecirdikleri zamanlar sonunda onlari bencil insanlara da donusturuyor cunku hep tek kisilik ihtiyaclari karsilaniyor..ve paylasmayi ise coktan unutuyorlar...simdiki cocuklara bakiyorum da ne yazik ki cogunda hep bir bencillik goruyorum...
:(

Abraxas dedi ki...

Ahhh ahhh maalesef yalnız büyüyor çocuklar. Üstelik bizler de bunu engellemek için herhangi bir şey yapmıyoruz...

ıvır zıvır... dedi ki...

Biraz....
yaşam tarzımız karakterimizi etkiliyor elbette...:S
daha geçen gün Okan Bayülgen le ilgili bir program izlemiştim (bunla ilgilide yazmıştım bişeyşer)....
Okan dedi ki...

''önceden gençler gelirdi... bişeylere güler... katılır... yada itiraz ederlerdi... ama önceden gençler daha çok dışarda gezer.. görür... bakar.. dahil olurdu...
şimdilerde gençler bilgisayar erkanları önünden gelip (belki bizde dahil) stüdyoya oturuyorlar ve beni güldürsene diye belkiyorlar... ben bu adama napim ki gülmesi için hiç bir atraksiyon yok adam da :)... ''
..
demişti... hakkikaten farklı bir nesil doğuyor gözlerimiz önünde ve buna bizde dahiliz belki (kendi adıma elbet)... çok dikkat etmeliyiz..:S

ıvır zıvır... dedi ki...

Abraxas....
toplum büyüdükçe, kalabalıklaştıkça korkarak kaçıyoruz ve yanlızlşıyoruz galiba.. çocukların dünyası daha eğlenceli olmalı... böyle değil..:S....